Masaż leczniczy - kiedy warto skorzystać?

Masaż leczniczy kręgosłupa może stanowić doskonałe uzupełnienie fizjoterapii, ale także jest doskonałym rozwiązaniem profilaktycznym. Warto korzystać z masażu leczniczego jeszcze zanim coś bardzo niepokojącego zacznie się dziać w naszym ciele. Jeśli prowadzisz tryb siedzący, nie jesteś zbyt aktywny fizycznie, warto zatem od czasu, do czasu udać się na masaż leczniczy kręgosłupa.

Podczas masażu terapeuta skupia się na wywołaniu jak największego odczynu przekrwienia i rozgrzania tkanek. W trakcie wykonywania zabiegu masażysta głównie stosuje uniwersalne metody głaskań, rozcierań i ugniatań. W efekcie tych działań w tkankach zwiększa się elastyczność i poprawia ukrwienie - ma to ogromną wpływ na mniejsze odczuwanie bólu.

Masaż leczniczy kręgosłupa można stosować, gdy czujemy sztywnienie pleców lub karku i chcemy zapobiec dalszemu rozwojowi bólu, ale także w bólach przewlekłych kręgosłupa. Nie zalecane jest stosowanie masażu leczniczego w ostrych bólach, w takich przypadkach najlepiej zgłosić się do fizjoterapeuty.

Masaż leczniczy częściowy skupia się na wybranych partiach ciała i idealnie uzupełnia rehabilitację przy zwichnięciu, skręceniu, nerwobólu czy sztywnieniu stawów. Jest niezbędny przy długim pobycie w gipsie.

Choć trwa jedynie 20 minut, to jest bardzo efektywny: poprawia krążenie w zesztywniałym czy bolącym mięśniu, przywraca jędrność tkanek, poprawia ukrwienie i ruchomość stawów, pobudza włókna mięśniowe, przywraca elastyczność więzadeł.

Masaż ten dzięki temu, że jest niedługi, łatwo można wpisać w swój harmonogram dnia. Najlepsze efekty daje seria masaży w stałych odstępach czasowych, ale  bywa, że jedna lub dwie wizyty mogą ogromnie poprawić nasz komfort.