Regulamin Organizacyjny

Regulamin Organizacyjny Podmiotu Leczniczego
DAWID MALEJKA FIZJOTERAPIA

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Dawid Malejka Fizjoterapia jest podmiotem leczniczym – dalej „Podmiot Leczniczy”.
2. Podmiot Leczniczy prowadzi stronę internetową pod adresem www.malejkafizjoterapia.pl
3. Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą m.in. w oparciu o:
a) przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
b) przepisy ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty,
c) przepisy ustawy z dnia 8 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
d) wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o którym mowa w ust. 5 poniżej,
e) a także w oparciu o inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowienia niniejszego
Regulaminu Organizacyjnego
4. Podmiot Leczniczy został wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego
przez Wojewodę kujawsko-pomorskiego pod numerem wpisu Z-243375-20210903, numer księgi rejestrowej
000000243375. Wpisu dokonano w dniu 03.09.2021 roku, a Podmiot Leczniczy rozpoczął działalność z dniem
03.09.2021 roku.

II. OZNACZNIE PODMIOTU LECZNICZEGO ORAZ ZAKŁADU LECZNICZEGO

1. Podmiot Leczniczy działa pod firmą: Dawid Malejka Fizjoterapia, 87-100 Toruń ul. Prejsa 5c/35, NIP 879-229-45-
75, REGON 340489740
2. W strukturze Podmiotu Leczniczego działa Zakład Leczniczy o nazwie Malejka Fizjoterapia
III. CEL ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1. Celem Podmiotu Leczniczego jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów.
2. Zadaniem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii oraz czynności
wspomagających ich wykonywanie, takich jak:
a) realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii, fizjoprofilaktyki lub masażu
leczniczego;
b) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
c) diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
d) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
e) działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
f) prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
3. Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą jako ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu
fizjoterapii i fizjoprofilaktyki oraz masażu leczniczego.

IV. MIEJSCE WYKONYWANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

1. Podmiot Leczniczy wykonuje świadczenia zdrowotne w Zakładzie Leczniczym Malejka Fizjoterapia wskazanym w
pkt II ust. 2 Regulaminu, pod adresem ul. Dekerta 2A/1 87-100 Toruń.
2. Podmiot Leczniczy może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu fizjoterapii na rzecz innych podmiotów
leczniczych w oparciu o łączące je umowy.
3. Podmiot Leczniczy na życzenie Pacjenta świadczy także tzw. wizyty domowe w zakresie fizjoterapii.
V. STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ZADANIA JEDNOSTEK, KIEROWNICTWO

1. Jednostką organizacyjną Podmiotu Leczniczego jest zakład leczniczy mieszczący się przy ul. Dekerta 2A/1
2. W Zakładzie Leczniczym wyróżnia się następujące komórki organizacyjne:
a) pracownie fizjoterapii
b) pracownia masażu leczniczego

3. Zadaniami poszczególnych jednostek zakładu leczniczego są:

a) zadaniem pracowni fizjoterapii jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, prowadzenie
dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami prawa, informowanie o zakresie i zasadach udzielania
świadczeń zdrowotnych,
b) zadaniem pracowni masażu leczniczego jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu masażu
leczniczego, prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami prawa, informowanie o zakresie i
zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych,
4. Zakład leczniczy otarty jest w dniach poniedziałek - piątek, w godzinach od 8.00 do 20.00.

VI. KIEROWNIK PODMIOTU LECZNICZEGO

1. Kierownikiem Podmiotu Leczniczego który kieruje nim i reprezentuje go na zewnątrz jest Dawid Malejka
2. Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego i ponosi za nie odpowiedzialność.
3. Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go upoważniona przez Kierownika osoba posiadająca odpowiednie
kwalifikacje.
4. Do obowiązków i uprawnień Kierownika Podmiotu Leczniczego należy między innymi:
a) organizowanie i kierowanie pracą i nadzorowanie merytorycznej pracy, BHP, ochrona danych osobowych i
godności praw pacjenta przez podległych pracowników, współpracowników lub/i indywidualnych praktyk
zawodowych fizjoterapeutycznych, świadczących usługi lub wykonujących zadania na rzecz podmiotu
leczniczego wobec pacjentów,
b) zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem
dyscypliny, starannego realizowania świadczeń leczniczych z poszanowaniem praw pacjenta, w tym jego
bezpieczeństwa, przez pracowników, współpracowników i możliwych innych osób, w tym wykonujących
praktyki zawodowe fizjoterapeutyczne lub inne możliwe w przyszłości praktyki zawodowe np.; lekarzy
specjalistów, pielęgniarek, psychologa itp., jeżeli takie osoby świadczyć będą usługi lub wykonywać będą
zadania na rzecz podmiotu leczniczego wobec pacjentów
c) podejmowanie decyzji w sprawach organizowania pracy, BHP, zatrudnienia, wynagradzania, karania i
zwalniania pracowników, współpracowników i innych zadań wynikających z reprezentowania na zewnątrz
Podmiotu Leczniczego.
5. Na ręce kierownika składane są skargi Pacjentów.

VII. OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

W PODMIOCIE LECZNICZYM

1. Podmiot Lecznicy podejmuje działania, których celem jest realizacja świadczeń zdrowotnych w formie najbardziej
dogodnej dla Pacjentów.
2. W Podmiocie Leczniczym świadczenia zdrowotne wykonywane są:
a) z uwzględnienie wymogów prawa, zasad etyki zawodowej oraz standardów i procedur wykonywania takich
świadczeń,
b) wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń
zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami,
c) po uprzednim umówieniu terminu wizyty Pacjenta,
d) w godzinach otwarcia zakładu leczniczego,
e) odpłatnie, zgodnie z postanowieniami pkt. XIII Regulaminu.
3. Rejestracja Pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Dokonać jej można w
następujący sposób:
a) pod adresem zakładu leczniczego,
b) telefonicznie pod numerem: 693551813,
c) droga mailową, pisząc na adres: malejkafizjoterapia.@gmail.com
d) korzystając z innych serwisów, takich jak np. Facebook, WhatsApp, znajdzgabinet.pl.

VIII. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

1. Podmiot Leczniczy przyjmuje pacjentów, którzy dokonali uprzedniej rejestracji, a więc po umówieniu wizyty.
2. W przypadku rejestracji telefonicznej, osoba rejestrująca udziela informacji o wolnych terminach i godzinach
wizyt. Zapisując się na wizytę Pacjent poproszony zostanie o podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu oraz
ogólnego rodzaj schorzenia/problemu który występuje. Pacjent zostanie poinstruowany jak ma przygotować się
do wizyty oraz jakie są jej koszty.
3. Przed rozpoczęciem wizyty w Podmiocie Leczniczym, w sytuacji gdy ogłoszony zostanie stan zagrożenia
pandemią lub stan pandemii lub gdy wymagać tego będą przepisy prawa lub nadzwyczajna sytuacja, Pacjent
poproszony będzie o wypełnienie stosownej ankiety oraz poddanie się dezynfekcji dłoni oraz pomiarowi
temperatury.
4. W Podmiocie Leczniczym znajduje się poczekalnia, w której jeśli będzie to konieczne, Pacjent poproszony
zostanie o poczekanie na umówioną wizytę.
5. W przypadku pierwszej wizyty personel administracyjny Podmiotu Leczniczego poprosi Pacjenta o podanie
niezbędnych danych, celem ich wpisania w zakładaną dla niego kartę pacjenta (dokumentacja medyczna),
udzielenie niezbędnych zgód i złożenie oświadczeń.
6. Przebieg wizyty, w tym: zebrany wywiad, wykonane świadczenia zdrowotne, zalecenia czy uwagi, znajdzie
odwzorowanie w prowadzonej przez Podmiot Leczniczy dokumentacji medycznej Pacjenta.
7. W obiektywnie uzasadnionych przypadkach Podmiot Leczniczy jest uprawniony do odmowy wykonania
świadczenia zdrowotnego. Postawą odmowy może być m.in.: brak zgody na wykonanie świadczenia
zdrowotnego, wątpliwości co do dobrowolności udzielonej zgody, czy też co do poczytalności Pacjenta, stan
upojenia alkoholowego lub odurzenia środkami psychotropowymi lub podobnymi, a w przypadkach stanu
nadzwyczajnego, stanu zagrożenia pandemią lub stanu pandemii, odmowa Pacjenta udzielenia odpowiedzi na
pytania ankiety czy zbadania temperatury ciała, albo tez odmowa Pacjenta poddania się innej czynności lub
podania informacji wymaganych w przepisach prawa.
8. Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu
Podmiotu do Kierownika Podmiotu Leczniczego.

IX. WSPÓŁPRACA Z INNYMI PODMIOTAMI

1. Dla zapewnienia należytego funkcjonowania Podmiotu Leczniczego, wysokiego standardu obsługi Pacjentów i
udzielanych im świadczeń zdrowotnych, w tym ich ciągłości Podmiot Leczniczy może współdziałać z innymi
podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych
Pacjentów.
2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem
obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

X. UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ, OPŁATY

1. Pacjentowi przysługuje uprawnienie do żądania udostępnienia mu dokumentacji medycznej która go dotyczy.
2. Podmiot Leczniczy udostępni dokumentacje medyczną po otrzymaniu żądania złożonego przez uprawnioną
osobę. Żądanie może być złożone w dowolnej formie jednak w sposób niepozostawiający wątpliwości, że żądanie
został złożone przez osobę uprawnioną.
3. Dokumentację udostępnia się z zachowaniem jej integralności, poufności oraz autentyczności, bez zbędnej
zwłoki.
4. Podmiot Leczniczy prowadzi dokumentacje medyczną wyłącznie w formie elektronicznej.
5. Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić w następujący sposób:
a) do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu Leczniczego,
b) na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez Pacjenta,
c) przez sporządzenie jej wydruku,
d) z uwzględnieniem standardów udostępniania dokumentacji medycznej prowadzonej w formie elektronicznej -
poprzez wysłanie dokumentacji medycznej na wskazany przez Pacjenta adres mailowy.
6. Dokumentacja medyczna udostępniana jest na polecenie Kierownika Podmiotu Leczniczego.
7. Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
8. Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej
(załącznik do maila).
9. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wydruku, Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat.

XI. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA WYKONANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE

1. Podmiot Leczniczy nie wykonuje świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych (NFZ etc.)
2. Z tytułu udzielanych przez Podmiot Leczniczy świadczeń zdrowotnych pobierane są opłaty, których wysokość
określona jest w załączniku do Regulaminu.
3. Opłaty za wykonywane w Podmiocie Leczniczym świadczenia uiszczane sa po zakończeniu wizyty.
4. Dostępnymi w Podmiocie Leczniczym formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, faktury przelewowa, karta
podarunkowa

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej i innych ustaw.
2. Regulamin obowiązuje od dnia rozpoczęcia działalności przez Podmiot Leczniczy, nie wcześniej jednak niż od dnia
wpisania go rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

 

Toruń, dnia 03.09.2021

………………………………………..
Podpis kierownika

 

Załącznik: Cennik Świadczeń Fizjoterapeutycznych

 

 

ZAŁĄCZNIK - CENNIK ŚWIADCZEŃ FIZJOTERAPEUTYCZNYCH

Od dnia 01.09.2023r ustala się następującą wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne:

Wizyta fizjoterapeutyczna (50 minut) 180,00 zł
Masaż leczniczy (45 minut) 120,00 zł
Kinesiotaping 30,00 zł
Wizyta domowa 250,00 zł


 

 

 

 

 

……………………………………….
Podpis kierownika

 


Ciesz się życiem bez bólu